조조하사의 Gaming Nexus☆

After meeting Lobotomy Corporation, I had a terrible thinking like...



이건 90% 이상의 확률로 가능하다고 말할 수 있음

언제부턴가 로보토미 코퍼레이션을 접한 필자는 이 겜을 하면서 왠지 모를 친근감과 위화감을 동시에 느꼈었는데 오늘 그 근원을 찾음


현실에서 환상이 된 것들만 들어오는 환상향이라는 세계관과 캐릭터별로 고유한 개성과 성격이 존재하고, 특수능력이 꼭 한 가지씩은 있는 동방프로젝트의 아이덴티티가 로보토미의 환상체들이 갖고 있는 그것과 굉장히 매치되는 부분이 많은데다가,(심지어 환상체 수와 동방 캐릭터 수도 비슷한 것 같다. 신작 한정)

로보토미 특유의 관리 작업 플레이가 거기에 덧씌워진다면......


지금 이미 나와 비슷한 위화감을 느꼈던 사람이 만들고 있을지도 모를 일인데

조만간 동방 동인게임 목록에 동방 X 로보토미라는 희대의 역작이 포함될 지도 모르겠다는 생각이 들었음


지금 벌써 머릿속에 유카리와 플랑드르가 알레프로 구상되고 있음 엌ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

작업 결과 나쁨이면 플랑드르 관리하러 들어간 불쌍한 관리직은...(삭제된 정보)



This idea can be demonstrated by 90%↑ probability lol

Someday I encountered with Lobotomy Corporation, which is a game managing Abnomality in a corporation. During play this game, I felt something familiar and incongruence because of uncertain reason.

But I found the origin today!


Gensokyo is a virtual world in a series of game, Touhou Project. Gensokyo is where the things became fantasy in real world live in. Moreover, humans, ghosts, gods and youkais live in Gensokyo has their own personality and mythical abilities. These concepts are very similar with them of abnormalities in Lobotomy Corporation!(Additionally, the number of Touhou characters and abnormalities of Lobotomy Corporation seems similar!)

**youkai (synonym : monster), Gensokyo : Town of illusion

If the management process is functional for Touhou Project's characters...?


I hope that a game with Touhou Project X Lobotomy Corporation concept belongs to my Touhou Project doujin game folder. It will be terrific!!

For now, my brain is already imaging Yakumo Yukari and Flandre Scarlet in Aleph levels lolz

If the management was bad, then the manager who went Flandre's room will be...(CENSORED)