조조하사의 Gaming Nexus☆

[FEZ] Ingame QR code?!!?!

우선 게임 소개:
FEZ는 2D공간에서 살던 캐릭터가 3D공간의 큐브를 접하게 되면서 컬쳐쇼크를 먹고 출가하는(!??!?) 그런 게임입니다.
화면을 좌우로 막 돌려가며 맵을 변경하고 지나다닐 수 없을 것 같은 곳을 지나다닐 수 있는 신밬한 게임.
Firstly let me introduce the game!
FEZ is a puzzlic arcade game. The main charactor settled in 2D space homeworld meets a 3D cube, then he leaves his homeplace to have journey for new world.
In FEZ, we can pass some place where seems cannot pass by rotating screen right or left. How fresh it is!!

그리고 그런 FEZ 게임 중에 이런 걸 발견했습니다.
And during I play FEZ today, I found the below shot in game.

<세상에...이게 뭐야?>
-God... Nice to meet... what?

제 눈에 들어온 것은 무려...무려 QR코드!
게다가 폰에 QR코드 리더기가 없어 (번거롭게도) 이번을 기회삼아 새로 깔았음(게임 진행을 위해 ㅋㅋㅋㅋㅋ)
그래서 그걸로 저걸 찍었더니 진짜 뭔가 나옴.. 가관;
RT와 LT의 순열이 튀어나옴
그래서 또다시 번거롭지만, 조이패드와 그 키 이름에 익숙치 않았던 저는 인터넷에 RT와 LT가 무엇인지 쳐봄.
그랬더니 RT랑 LT가 조이패드 키래요;(깨달음ㅋ)
그래서 아..키보드로는 안되나? 싶어서 봉인돼있던 조이패드 연결하고 RT랑 LT버튼을 눌러봤더니...
화면이 돌아감(ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ). A랑 D키가 결국 LT, RT키였던거임
FEZ contains even.. even QR code!
Additionally I hadn't QR code reader. So inconveniently I downloaded it with my mobile phone...(For processing the game lol)
And use it, I captured it. Oh, my... it was really QR code and there was a permutation of RT and LT(!!)
Since I wasn't familiar with joypad, so again inconveniently, I searched mean of RT and LT in the internet.
Finally I enlighted RT and LT means the name of keys of joypad.
So I connected my joypad with my computer and pushed RT, LT buttons. Then...the screen rotated(lol again).
Keyboard's A, D button = joypad's LT, RT button :(

오늘 아프리카 테스트방송하다가 우연히 FEZ를 켜서 여기까지 왔는데, 이제야 FEZ에 약간 적응한 느낌 ㅋㅋㅋ
앞으로 자주 할 듯 싶기도 함 ㅋㅋㅋ 머리아프지만 재밌네여
제 게임 취향은 이런쪽?
During I streaming the game in Afreeca TV, I turned FEZ on by chance and played it. I felt that I eventually little-adjusted to FEZ.
I'll play FEZ often? It's very brainstorming but interesting!
Probably my gaming preference is ...? this path?