조조하사의 Gaming Nexus☆

[C&C TA](How to play) Let's learn about C&C TA! - 3(Interface)

안녕하세요, 조조하사입니다.
106서버 열리기 전에 공략을 5번까지는 진행해야겠다 싶어서 다시 발을 들였습니다 헤헤ㅋ. 그래서 3. 인터페이스부터 6. 타인과의 배틀까지 쭉쭉 나갈 예정임다 ㅎㅎ;
아, 참고로 106서버의 오픈은 2월 11일 오후 6시입니다.(UTC로 오전 9시라고 했으니 한국은 +9시간인 오후 6시가 되겠죠!)
Hello! It's Vjjo. I thought that I have to write these tip post No.5 before World 106 open. So I'll write from No.3 (this posting; Interface and Maintenance of your base) to No.5 (Battle with another users) as soon as possible.
Oh, World 106 will be open on UTC 06:00 A.M.(Calculate your time diffrence with GMT = UTC)

돌아오신걸 환영합니다, 사령관님. 전장 제어장치를 구성 중입니다... 지시 대기중.
WELCOME BACK, COMMANDER. 
Establishing battle field control... Stand-by.

<로그인 된 화면. 이번 공략에서는 인터페이스에 대해 설명드리도록 하죠.>
-Logged in. In this posting, I'll introduce the interface of C&C TA.


1. 세력 정보창 / 각종 통합자원창 / 퀘스트창 / 중요 기록
(1. Force Information / Some Integrated Resources / Quest Slot / Important History)


1-1. 세력 정보창(Force Information)
1로 표시한 곳이 4군데 있죠? 그 중 가장 위가 세력 정보창입니다. 보시면 바로 알겁니다.
자신의 아이디 / 계급 / 해당 서버 랭킹 / 가입 동맹이 표시되어 있습니다. 가입 동맹이 없는 경우는 나머지만.
There are four partition with No.1. First partition shows us the information about our force.
As you see, there notated your ID, Rank, Server Ranking, Assigned Alliance. If you haven't alliance, notated just except alliance.

C&C TA를 GDI로 처음하시는 분은 동맹가입해서 Nod이신 분 계급 보다보면 듣도보도 못한 계급이 있는걸 보고 혼란에 빠지실텐데, 혼란 겪지 마시라고 미리 계급표를 보여드리겠습니다. 아래를 보시죠!
If you're first with GDI in C&C TA, you'll be confused when you see another Nod alliance member's rank. So I'll show you a chart about rank. Follow!

<오래간만에 엑셀 실력 한껏 뽐내봤습니다 으흠 = =...;;>
-I'm just excel NOOB lol

저는 본 계정에서 현직 하사 말호봉으로, 곧 우리 동맹에 하나밖에 없는 선임하사 계열에 속하게 되지요 ㅎㅎㅎ
뭐 제가 선임하사 될때쯤 한두명이 또 먼저 되어있겠지만..
추신) 뭐...... 워낙 군 계급 관계해서 같은 계급을 지칭하는 영어가 많다보니 First Sergeant를 중사 또는 상사로 보는 곳도 있더군요. First Sergeant가 된 뒤에 다음 계급이 만약 Master Sergeant라면... 중사로 번역하는게 맞지 싶슴다. 조조하사라는 닉네임에 맞게 하사로 남고 있고 싶지만...
I'm the staff sergeant that almost approached to first sergeant. In our alliance, there is only one first sergeant user. I'll become same with him soon lol(but there are two staff sergeant who is higher-ranked than me.)

1-2. 각종 통합자원창(Some Integrated Resources)
이름이 어려운가요? 말그대로 자신의 모든 기지에서 공용으로 사용하는 각종 자원들을 보여주는 곳입니다.

<통합자원창을 확대해보았습니다.>
-Zoomed in the screen.

맨 위가 지휘포인트인데요, 공격을 할 때 사용하는 포인트로서 아군 영역에 있는 적을 상대로는 10+타일*1, 적군 또는 중립 영역에 있는 적을 상대로는 10+타일*3을 사용합니다. 공격할 기지에서 10칸 밖의 적에게는 공격을 할 수 없다는 것도 알아두셔야겠죠!
Difficult to understand? it shows us resources that common used for all own bases.
First is Command points, you use it when you launched an attack. 10 + tile*1 command points for enemy who's in your (alliance's) territory. and 10 + tile*3 command points for enemy who's not in your (alliance's) territory. You need know that you can't launch attack for the enemy who is 10+ tiles far from your selected base.

두번째는 크레딧입니다. 연구나 자신의 기지 사이에 자원을 교류하는데 쓰죠. 어? 이거 자원 건물 지어서 얻는거 아냐? 하시는 분 계실지도 모르겠지만, 모든 기지에서 획득한 양이 합쳐져서 이 창에 떠요. 그러니 자기혼란 거실 필요 ㄴㄴ.
적을 침략해서 크레딧 주는 건물에 데미지를 입혔을 때도 얻을 수 있습니다.
Second is Credits. It is needed to research or transfer your resources from a base to another base.
Have you thought 'Isn't it earned by resource structure?'?, you're right. But the credits are integrated from all your bases. Don't be confused :)
When you damaged enemy's credit structure, you can also get some credits.

세번째는 연구 자원입니다. 다들 아시겠지만 연구하는데 쓰죠. 다른 사용용도는 아직 잘...
전투를 통해서밖에 얻을 수 없는걸로 알고 있습니다.
Third is Research points. As you know, it is needed for research. I don't know another necessity yet.
You can get it by only attacking. Another income? I'm sorry I don't know ' '...

네번째는 캐쉬를 사용할 유저라면 민감하게 파악하셔야할 보급 자원입니다. 이 게임의 수입모델이 좀 독특해서 캐쉬쓴다고 압도적으로 치고나갈 수가 없는 게임이라...
계급별로 회복량이 다릅니다. 초반엔 시간당 2개씩 오르는데 보급상자는 많이 모여서 부족해지는 경우가 있죠. 계급 올라가면 점점 늘어나는...
보급 자원의 사용은 아래 2. 각종 정보 탭의 '보급'에서 설명하도록 하겠습니다.
Fourth is Supply points. if you use funds, you need calculate it sensitively. This game has special cash system, so you can't grow very fast immediately although you bought many funds.
Supply points regeneration rate increases as your rank promoted.
Usage of supply points will be introduced in 2. Information tab->Supply.

다섯번째의 박스 모양은 별로 신경은 안쓰지만 가끔 빡침을 느낄 수 있는 보급물자 용량입니다. 캐쉬를 쓰지 않는 이상 모든 유저가 2로 동일합니다. 뭐냐면, 생산건물 중에는 '보급물자'를 받을 수 있는 건물이 있는데, 건물당 한번에 보급물자를 저장할 수 있는 최대량을 말합니다.
자주 접속하지 않는 유저가 늘어나면 좋아하겠지만...
Fifth is Package capacity. All no-funds users have same(2) capacity. Among the resource structure, There are some Package-collectable. It shows us the most number of simultaneous package capacity.
If you're light user, then it'll be a good item.

여섯번째. 휘황찬란한 초록빛의 TA마크가 바로 이 게임의 캐쉬, 펀드입니다. 이벤트나 현금결제로 얻을 수 있죠.
이걸 통해 여러 이득될 수 있는 것들을 구입할 수 있죠. 수리 최대시간 증가, 지휘포인트 저장량 증가, 보급물자 용량 증가 등 게임에 직접적인 영향을 미치지 않는 것들은 따로 사용할 필요가 없지만 기간제. 지휘포인트/타이베리움/크리스탈/파워/크레딧 즉시 증가 아이템은 사용 당 10의 보급 자원을 필요로 합니다.
게다가 즉시 증가 아이템들은 얻을 때의 자신의 계급에 따라 효과가 달라지므로 이 역시 초반에 막 사들이는건 길게 봤을때 좋지 못합니다.(계급이 변한다고 아이템도 같이 변하는게 아님. 그대로 유지되며, 새 계급의 아이템을 얻게 되면 분류되어 표시됨.)
Sixth. Brilliant green TA mark is called to be a Funds, you can get it with real cash or some events.
you can buy something gives you profit with this funds. Repair time limit ascending, increasing of Command Points and Package Capacity haven't direct effect with the game, so they're sold with some period. Immediate increasing of CP/Tiberium/Crystal/Power/Credits are used with 10 supply points. And usable items are determined its effect with respect to your rank.(higher rank, higher effect) So it is bad strategy that you buy them in lower rank.

1-3 퀘스트창(Quests)
각종 퀘스트를 보여줍니다. 시뮬레이터를 깔았다면 옵션에서 저걸 숨길수도 있는데, 이 기능이 시뮬레이터 기능인지 아닌지는 솔직히 잘..흐흫ㅎㅎ
처음 시작한 사람은 퀘스트를 따라가다보면 게임하는데 필요한 것들만큼은 대충 이해할 수 있으니까(튜토리얼 같은 느낌) ㄱㄱ하시면 됩니다.
근데 나중가면 퀘스트 난이도가 기하급수적으로 증가해서...퀘스트만 따라가다보면 다 깨기 전에 서버가 닫히거나 합니다 헤헤ㅋㅋㅋㅋ
It shows many quests. If you have the simulator, you can hide it from option.(Actually, I don't know it was simulator option lol)
If you're first in this game, then follow the quests.(It reminds us tutorial at first) You'll know this game generally...
But after, quest's difficulty increases exponentially. You'll see the magic that server close before you fulfill all quests lol

1-4 중요 기록(Important History)
각종 기록을 보여줍니다. 동맹원이 FG 기지(캠프나 전초기지 아님) 레이드를 뛰고 있다든가, 어떤 동맹과 불가침조약을 맺었다거나 동맹이 되었다거나 전시상태가 되었다거나 하는 외교 관련이라든지, 계급이 올랐다거나 동맹원의 계급이 올랐다거나 동맹에서 POI를 탈환했다든가...
레이드나 공격받거나 한 경우, 2의 전투 기록 탭에 들어갈 필요 없이 여기서 바로 기록을 볼 수도 있습니다.
It shows us many kinds of your (alliance's) history. Like 'alliance launched a raid' for FG base, 'Diplomacy changed with UnknownX' for NAP, Alliance or in War. 'You promoted to Private', 'Alliance gained control over : Tiberium Control Network Hub (13)', etc....
If your alliance launched a raid or you've attacked or someone(often FG) attacked you, then you can see the report and replay directly from here.


2. 각종 정보 탭
(2. Information Tab)

제 기억력이 안좋아서 확실치는 않지만, 전투 시뮬레이터('시뮬레이터'로 티스토리 내 검색 ㄱㄱ)를 받지 않으셨다면 Script를 제외한 7칸의 탭이 있을겁니다. 왼쪽부터 전투 기록 / 메세지 / 동맹 / 게시판 / 연구 / 보급 / 랭킹인데요, 이에 대한 설명을 아래에서 해드리도록 하죠. 꽤 자주 사용하게 될 탭이니 주의깊게 봐주세요?
With my bad memory, if you don't use battle simulator(Search 'center driven' in this tistory), there will be 7 tabs you see. From left, Report, Message, Alliance, Forum, Research, Supply, Ranking. This tab will be often used, look and put in your memory.

2-1. 전투 기록(Report)

<FG에게 밤새 4번 공격받았네요 = _=...;;;>
-FG attacked me for 4 times = _=...

공격 / 방어 / 포가튼 / 그 외가 있는데, '그 외'에 기록이 뜬 적은 한 번도 없으니 패스하고, 공격 탭에서는 포가튼 캠프, 전초기지, 다른 유저에의 공격기록을 다 확인할 수 있습니다. 만약 보급상자를 얻었는데 뭔지 잘 모르고 넘어갔을 때, 여기서 확인해주시면 되요.
방어 탭에서는 다른 유저로부터의 공격기록을 확인가능합니다. 어떻게 왔는지, 유저와 붙을때는 어떤 방어진형이 효과적일지 판단/보완하는 데 도움을 줄겁니다.
포가튼 탭에서는 포가튼 캠프, 전초기지, 기지 등에서의 공격기록이 담겨 있습니다. 포가튼 영역에서 또는 자신이 방어시설에 투자할 만한 여유가 당장 없다면, 여기를 통해서 자신의 방어시설을 검토할 수 있습니다. 어떻게 배치하면 효과적일지 체크해보자구요!
There are Offense, Defense, Forgotten, Others tab. Others tab is non-used(...at least, from start to now.)
In offense tab, there are battle reports that you've attacked another user, FG base, outpost, camp. If you got a supply crate but you've not confirmed, then check it in this tab.
In defense tab, there are battle reports that you've been attacked by another user. Check and rearrange your defense line effective for another users' attack!
In Forgotten tab, there are battle reports that you've been attacked by FG base, outpost, camp. If you can't invest your resources to defense line or FG is too strong to endure, then check and rearrange your defense line effective for FG attacks.

2-2. 메세지(Message)
별거 없습니다. 다른 유저들과 메세지를 주고받을 때 사용하는 탭. 알림이 하나 있으면 메세지 탭 옆에 (1) 이렇게 뜹니다.
동맹원 간 의사소통(FG 기지 공격, 전쟁 등)에 주로 쓰이는 매체입니다. 채팅은 내가 먼저 안하면 잘 안하던데 다들...
It's not special. Just message box. If you want to communicate with alliance members or other users, then send message to them. When you take a message, then it is notified by (1) mark.
Message is a main-communication in C&C TA. You can use it to communicate with alliance members for team-raid of FG base, alliance war, etc..
Well, chatting is not many used but when I started.

2-3. 동맹(Alliance)

<공략용 아이디가 들어있는 동맹의 POI 현황. 저 3개 중에 2개를 제가 차지하고 있는 실정 ㄷㄷㄷ>
-Tip ID's assigned alliance took 3 POIs. 2 of them are mine ' '...;;

동맹원 접속 정보, 동맹 활동 기록(외교 포함), 동맹이 받는 POI보너스, 지휘관이라면 초대장 발송, 해고 등을 할 수 있는 메뉴. 뭐 보통 멤버로 들어가니 특별히 많이 알아야할 일은 없고 자주 보는 탭은 동맹원 접속 정보 정도...?
There are roster, history of activity(includes diplomacy), taking POI bonus, if you're CiC, then you can send invitation and notice of discharge from here.
If you're not CiC, then you just need focus on roster tab.

2-4. 게시판(Forum)
공용 게시판동맹 게시판이 있슴다. 공용 게시판에는 동맹원 구하는 게시판, 질문 게시판, 시스템 알림이 있는데, 시스템 알림은 채팅으로만 나오고 게시판은 아예 안쓰는듯...
전세계인이 하는 게임이라 그런지 인심이 좋아서 질문 게시판에 궁금한거 영작해서 잘 올려놓으면 웃는 이모티콘과 함께 친절한 답변이 고때고때 달려주는 한국 온라인에선 보기 힘든 현상이......
동맹 게시판에는 동맹 알림, 토론/소개/자유 게시판이 기본적으로 있는데, 제가 동맹장을 해보긴 했는데 이쪽까지 신경쓸 새도 없이 더 큰 곳에서 초대가 와서 써본적이 없네요. 추가할 수 있는지는 잘...
There are common forum and alliance forum. In common forum, there are Recruitment/Help/System notification tab. But system notification is almost fulfilled with chatting.
In help forum, there are many friendly users who see it. So if you write English well, then there must be answer.
In alliance forum, there are Announcement/General Talk/ Introduction/Off-Topic tab. I don't know an additional forum can be added although I played as a Commander-in-Chief shortly.

2-5. 연구(Research)
새롭게 사용할 수 있는 공격유닛/방어유닛 및 그 부가기능들을 연구하고, 기타 탭에서 두 종류의 방어지원건물, 그리고 새로운 기지를 건설할 수 있는 MCV를 연구할 수 있습니다. 아주 자주 들르는 곳이죠.
In research tab, there are offense, defense, special tab. Newly usable offense/defense units and additional abilities for each units can be researched here. Additionally, in special tab, there are 2 support structures researchable and MCV which makes us to find 2nd, 3rd, ... base.


GDI와 Nod를 선택함에 따라 주로 사용하게 되는 유닛 테크가 달라지게 되니 유의하면서 진행하시길 바랄게요. 이에 대한 건 5. 전투 포스팅에서...
Your choice that GDI or Nod will make difference of strategy. I'll post about it at No.5 - Battle.

2-6. 보급(Supply)
자원/용량 탭이 있습니다. 자원 탭에서는 앞에서 말한 즉시 쓸 수 있는 아이템, 그리고 용량 탭에서는 기간제 용량확대 아이템을 찾아볼 수 있지요.
캐쉬를 쓸 생각이 없으시다면 용량 탭은 들르실 일이 없습니다. 자원 탭은 꽤 자주 보게 될텐데, 그 이유에 대해서는 보급상자때문이라고 해두죠. 5번째 공략 포스팅-전투에서 뵙겠습니다 ㅎㅎ
There are Resources, Capacity tab. In resources tab, as you already read, immediate usable items are arranged. and in capacity tab, you'll find 3 capacity items with some periods.

<캐쉬 없이도 이정도 얻을 수 있다구요! (주의)사용하기 전에 보급물자도 생각해주세요! 삶은 전략적으로!>
-We can get the resource items without funds! (Caution) Before use, consider Supply points. Be strategic!

GDI인 주캐는 7번째 계급이라 보급상자 하나당 360,000 타이베리움이...!
Main ID has 7th-rank badge, so I can get 360,000 tiberium with a supply crate...!

2-7. 랭킹(Ranking)
여기도 꽤 성장한 뒤에 자주 보게 됩니다. 무의식적으로 헤헤
특히 어떤 동맹에서 외교상 불안한 구석이 생겼을때, 전쟁을 할지 말지 판단하는데 참고하는 곳이기도 하죠.
Be friendly with here. You'll see many information about the force.
Especially in uncomfortable situation with another alliance, take its information from here!

<심지어는 이런것도 보여줍니다..! 각 POI별 순위와 보너스 획득량>
Even it shows this thing! Ranking and bonus for each kinds of POI.


3. 서버 지도 / 보급물자 및 용량 정보 / 기지 선택(Server map / Package and Capacity information / Base Select Tab)

<이제 힘든 파트는 다 끝이네요...(안도의 한숨) 얼마 안남았슴다 = =ㅋㅋㅋ>
-Now almost there...(Sigh)

3-1. 서버 지도(Server map)
맨 위의 World를 클릭하시면...
If you click the 'World' on top...

<선택된 기지의 위치가 표시되며, 마우스 커서를 대면 대략적인 좌표가 표시되고, 구역 재배치도 가능합니다.>
-It shows us sector of selected base, coordinate of mouse cursor placed, you can also relocate your base in this server.

어느 부분을 클릭하면 그 쪽으로 화면이 이동하니까, 이것도 넓은 구역을 가진 동맹의 경우 요긴하게 써먹을 수 있을지도?
여기서 왼쪽 위의 Relocate Player를 클릭하면...
If you click a sector, then the screen will moves to the sector.
then let's click the 'Relocate player' on upper-left side...

<이런 창을 보게 되실 겁니다.>
-You'll see this window.

현재 위치가 북쪽이라 북쪽으로 재배치할수는 없고, 다른 구역으로 제 모든 기지를 옮겨주는 기능입니다. 재배치 후 3일간 재배치를 다시 할 수 없고, 12시간동안(...!) 기지를 옮길 수 없으며 보급물자도 얻을 수 없지만, 24시간동안 적의 공격으로부터 보호받을 수 있는 실드를 받게 됩니다. 자신의 기지가 전부 해당 구역으로 날아가며, 자기 기지가 하나뿐인 경우가 아니면 하나만 날린다든지 하는 건 불가능한걸로...
Now I'm in north sector so I can't relocate my bases to north. It moves my all bases to another sector. After relocate, we can't relocate again for 3 days, and be in move recovery for 12 hours(...!). Move recovery stops our package production and blocks our base movement. But it gives us a shield protecting attacks from another user and FG.
It seems all bases will be relocated. Only one base can't be relocated to another place but if you have only one base.

3-2. 보급물자 및 용량 정보(Package & Capacity information)
현재 수집가능한 보급물자가 어느 기지에 있는지, 보급물자 용량이 다 차기까지 시간이 얼마나 남았는지, 그리고 한 기지의 하나 이상의 자원이 다 차기까지 시간이 얼마나 남았는지를 보여줍니다.
보급물자 제공건물은 12레벨이 되면 6시간에 하나씩 제공하는 것으로 고정되기 때문에, 새로 기지를 만든다면 자원건물들을 12레벨까지는 우선 만들어둬야 필요에 의해 하루에 2번씩만 접속해서 널널하게 플레이할 수 있습니다 ' '
자원건물 관련 전략은 4번째 공략 - 기지 관리에서 다시 가르쳐드리도록 하겠습니다 ㅇ_ㅇ
It shows which base has available package, how much time remained to full package capacity, and how much time remained to full storage for a kind of resource.
Structures product packages are provide a package for 6 hours at 12 level. If you have not enough time to enjoy this game, you should make your resource structures to level 12 at first. After that, you can have free time for 12 hours without play this game.
It'll be introduced again in How to play - 4 : Maintenance of Base.

3-3. 기지 선택(Base Select)
말 그대로, 기지를 선택하는 탭입니다. 자신의 기지 중 하나를 선택하면 그 기지가 선택되며, 거의 모든 정보가 그 기지를 중심으로 표시됩니다.
더블클릭하면 기지 관리로 들어갈 수 있습니다.
Found New Base 버튼은 새 기지를 만드는 버튼이며, 사용하지 않은 MCV가 하나 이상 연구되어 있어야 사용할 수 있습니다.
더불어 '게임에 새 친구 초대하기' 퀘스트의 보상을 받기 위해서는, 주소를 타고 와서 새로 시작한 친구가 2번째 기지를 찾아야만 합니다. 참고.
As you see, this is a base select tab. If you click a base, then the base selected. and almost all information changes with respect to the selected base.
If you double-click a base, then you can access that base.(Connect to maintenance page.)
'Found New Base' button needs at least an unused MCV researched. That button gives us a chance to establish new base.
For reference, to take the rewards of 'Refer a Friend' quest, your new friend must find 2nd base.


4. 채팅창(Chatting Slot)
역시 말 그대로 채팅창. 모두 보기 탭과 귓속말, 동맹 탭이 있습니다.
동맹 탭에서는 동맹원들 간 대화를, 귓속말 탭에서는 /w 아이디 할말 형태의 귓속말만을 보여주며, 모두 보기 탭에서는 이 두 종류의 채팅기록을 모두 볼 수 있습니다.
주의할 점은, 모두 보기에서 일반 채팅을 하더라도 서버 안의 모든 사람들과 채팅을 할 수는 없습니다. 철저히 동맹만을 위한 닫힌 세계...ㅋ
It is also chatting slot as you see. There are All, Whisper, Alliance tab.
You can communicate with your alliance members with the chatting slot. and the communication you did will be notated when alliance tab selected.
You can anyone you want to communicate with whisper. the command is '/w ID blah-blah'. And it'll be notated when whisper tab selected.
All tab shows both of them, but you can't communicate with all users of the server although you've selected all tab. This game is for alliance perfectly :)


5. 전장(Battle Field)
드디어.. 오늘의 대미를 장식할 마지막이네요!!
전장에는 자신 또는 동맹의 영역 확장을 위해 필요한 정보가 많이 포함되어 있습니다.
아래를 쭉 보실까요!
Finally.. Battle Field is the last of this post!!
In battle field, there are so many information to extend our (alliance's) territory.
Follow with some images!

<1, 2번째 행은 GDI와 Nod, 3,4번째 행은 각각 타이베리움/크리스탈 캠프, 맨 오른쪽은 포가튼 기지입니다.>
-1st, 2nd rows are GDI/Nod bases. 3rd, 4th rows are Tiberium/Crystal Camps of FG. Right corner is FG bases.

전초기지들은 캠프 이미지의 오른쪽 위에 해골 모양 하나가 붙은 이미지로 나타납니다.
타이베리움/크리스탈 캠프는 각각 타이베리움/크리스탈을 상대 자원보다 좀 더 많이 가진 곳입니다.
Outposts are notated with a skull on right-upper side with a camp image.
Tiberium and Crystal Camps and Outposts are each gives us more Tiberium / Crystal than each other.

<이것이 바로... 모든 서버의 공통 목표입니다.>
-This is only one objective of all server.

맨 왼쪽은 포가튼 포트리스. 이걸 깨면 한 서버가 끝납니다.
중간은 포트리스를 공격하기 위해 점령해야하는 7개의 실드 중 하나죠.
맨 오른쪽은 각 실드마다 주변을 에워싸고 있는 8개의 가디언 베이스 중 하나입니다.
Left side is FG fortress. After destroy this structure, then the server closed.
Middle side is one of 7 Shield Control Hubs. To attack FG fortress, we must conquer all of it.
Right side is one of 8 Guardian Bases arround each Shield Control Hub.

<7개의 POI. 형형색색으로 빛납니다만 점령중이 아닌 경우에는 잿빛으로 색이 바랩니다. ㅠㅜ..>
-7 kinds of Point Of Interests. They're full-colored and bright. But if they're not conquered, return grey.

각각은 점령한 동맹원에게 다음과 같은 보너스를 줍니다.
타이베리움/크리스탈/파워 시간 당 생산량 보너스
공격, 레이드 시 보병유닛/장갑유닛/공중유닛 공격력 보너스
전체 방어유닛 내구력 보너스
Each POIs are give each kind of following bonus to their conquered alliance;
Tiberium/Crystal/Power Production per hour
damage bonus of Infantry/Vehicle/Aircraft units in offense
Durability of all defense units

<터널 출구 주변에서 포가튼 세력이 전초기지와 캠프를 형성합니다.>
-Near tunnel exit, Forgotten will make their outposts and camps.

터널 출구의 레벨과 7칸 이내의 유저의 공격레벨을 비교하여, 유저의 공격레벨이 터널 출구의 레벨-6 이상인 경우 전초기지와 캠프를 더욱 더 많이 형성하게 됩니다. 상한선은 없어보이네요.
Compare with an user's base within 7 tiles from it, if user's offense level is more than tunnel exit's level-6, then FG camps and outposts are often appears. It seems there is no upper limit(Less than tunnel exit+?).

<다른 유저 또는 포가튼 기지를 파괴하면 생기는 폐허. 생존시의 기지와 같은 영향력의 영토를 제공합니다.>
-If you destroyed another user or FG's base, then the ruin appears. It gives some territory before it had.

폐허는 1일간 지속되며, 포가튼 기지는 3칸, 유저의 기지는 2칸의 영토를 갖게 됩니다. 단, 유저의 기지를 공격하면 공격 후 복구시간을 갖게되니 이에 주의!(전투 포스팅에서 뵈요!)
Ruin remains for a day. Ruin of FG base gives us 3 tiles from its center and ruin of another user gives us 2 tiles from its center. But you'll be in attack recovery after destroyed an user's base.(I'll write about it in Battle post.)

여기까짐다. 휴...고생했네요 어제오늘 = =ㅋㅋㅋ
다음 포스팅은 기지관리와 각종 자원 관련 전략에 대해 알아보는 걸로 하겠습니다 ㅎㅎ 이상!
조조하사였습니다. (__)꾸벅
This post is now end. Whew, I spend lots of effort since yesterday.
Next post will treat about maintenance of base and many strategy about resources. It's over!
It was Vjjo (__)