조조하사의 Gaming Nexus☆

[C&C TA](How to Play) Let's learn about C&C TA! - 5 (Management of Base-2)

안녕하세요, 조조하사입니다.
글이 너무 길어져서 기지 관리를 2개 포스팅으로 나누게 되었습니다 = =...
거두절미하고 특수 건물에 대해 계속 설명하도록 하죠!
인접해서 놓을 수 없으며 각각의 역할을 가지고 있는 건물이니 각 역할에 주의해서 읽어주세요! 건설장부터 시작합니다!
소비 자원은 역시 타이베리움:전기=4:1입니다.
Hello, It's Vjjo. Previous post became too long so I separate into 2 posts.
Directly I'll introduce the unique buildings.
From below, They're unique buildings so they can't be set nearly. Surely they have their own roles. Watch for that in below. Start it from Construction Yard!
Cost is also Tiberium:Power=4:1

건설장(Construction Yard ; CY)
-기지 기본 건물로서 기지 생성시 기본설치. 건설 관련 건물.
-건설장의 레벨이 올라갈수록 건물 수용량 증가
-건설장의 레벨이 올라갈수록 타이베리움, 크리스탈, 전기 최대 저장용량 증가.
-건설장의 레벨이 올라갈수록 각 건물의 수리에 필요한 시간이 감소.
-방어전에서 건설장이 파괴될 경우, 다른 건물, 방어 유닛을 포함해 기지가 전부 파괴됨.
-As a basic building of a base, when base is founded, it is already constructed. Building related construct.
-More the Construction Yard upgraded, gain more capacity for buildings.
-More the Construction Yard upgraded, gain more capacity for Tiberium, Crystal, Power.
-More the Construction Yard upgraded, less the Repair Time for each building.
-If Construction Yard is destroyed in defense, then immediately the base is totally destroyed.

기지 안에 들어가보면 기본적으로 하나 설치되어있는 건물. 별다른 설명이 필요할까요?
유일하게 팔 수도, 만들 수도 없는 건물이죠.
참고로, 데미지 입었다고 해서 눈에 띄게 타격을 받는 부분은...저장용량? 정도..
When a base created, basically constructed building. Is there additional explanation needed?
Only this building cannot be removed/constructed.
For reference, When it gets some damage, each resource's capacities will be decreased. another penalty? ...no outstanding?

<다시 한 번 올려보는 건물 개요>
-I added it again for you :)

지휘부(Command Center ; CC)
-공격 관련 건물.
-공격유닛들은 지휘부의 레벨만큼만 레벨업 가능.
-지휘부의 레벨이 올라갈수록 공격유닛 수용량 증가.
-체력이 일단 조금이라도 깎히면, 공격불가 및 공격유닛 업그레이드 불가.
-Building related offense.
-Attack units can be upgraded until its level become Command Center's level.
-More the Command Center upgraded, gain more capacity for attack units.
-Regardless of Command Center's HP except 100%, you can't launching attack, raid, also upgrading offense units.

분명 지휘부 체력이 깎혀있을 때 바에 갖다대면 나오는 설명이 '깎힌 체력에 비례하는 거리만큼 공격거리 감소'라고 적혀있는 것 같은데 실상은 일단 깎히면 공격불가. 번역을 잘못한걸까요? ㅋㅋㅋ...
뭔가 패치되어야 할 내용인 것 같긴 한데, 언젠가 찔러봐야지;
Certainly there is an explanation 'when CC damaged, distance you can attack is decreased.' but it is false. If CC damaged, as I speak, regardless of CC's HP, you can't attack anymore. :(
My translation false? It seems to be fixed, but I couldn't registered it at FAQ. Some time...

막사/군수공장/공항(Barracks/Factory/Airfield)(GDI) / (Hand of Nod/War Factory/Airport)(Nod)
-공격 관련 건물.
-해당 건물의 일정 레벨에 도달해야 각 공/방유닛을 배치할 수 있으며, 업그레이드와의 연관성은 전혀 없음.
-해당 건물(막사-보병/군수공장-차량/공항-전투기)의 레벨이 높아질수록 유닛별로 필요한 수리시간이 감소. 수리 시에 드는 자원과의 연관성은 역시 없음.
-Building related offense
-Offense/defense units can be placed in hangar when correspond building is constructed with enough level. No relation with upgrading.
-As building level reach higher, correspond units have less repair time. No relation with repair cost.

지휘부의 레벨이 12 이상으로 올라가기 시작하면 사용하는 유닛을 고려해 6 이상으로 레벨업을 생각해야 할 건물이 바로 이 건물들이죠.
지휘 포인트는 보급상자에서 자주 등장하는 지휘 보급품으로 얻을 수 있지만, 수리시간은 얻을 수 있는 방법이 전혀 없고, 캐쉬를 써서 최대 저장시간을 늘리는 수밖에 없어요;
그래서 후반가면 CP보다는 RT가 부족해서 지속적인 공격을 못하는 경우가 더 많은데, 이런 현상을 안 겪으려면 관리를 잘 해줘야겠죠?
When you've upgraded your CC to lvl 12, then you have to upgrade these buildings over lvl 6 depends on your attack units.
Command Points can be gathered by CP Supply, but Repair Time can't be gathered. There is a way to get RT, it's fund. By use it, you can get some RT sparing capacity.
Hence you'll can't attack many times with the lack of RT, not CP later. So it must be well-managed.

<저처럼만 하시면 됩니다 아하핳>
-Good example for well-managed RT

3개의 건물이 모든 유닛을 수리하는데 소요하는 시간이 4시간 전후로 맞춰져 있는 좋은 예죠.
렙업을 더 할 수 있으면 분명 더 여유롭겠죠?
그런데 저 이상 업그레이드하려면 군수공장이나 공항의 경우 3M에 달하는 타이베리움을 소비하는지라;;
It is good example that all RTs for each kind of attack units are nearly same with 4 hours.
If you can upgrade them more, then you'll be more free with your RT.
But for their upgrade, especially Factory and Airfield, it costs nearly 3M Tiberium ;(..

방위사령부(Defense HQ ; HQ or DHQ)
-방어 관련 건물.
-방어유닛들은 방위사령부의 레벨만큼만 레벨업 가능.
-방위사령부의 레벨이 올라갈수록 방어유닛 수용량 증가.
-체력이 일단 조금이라도 깎히면, 방어유닛 레벨업 불가능.
-Building related defense.
-Defense units can be upgraded until its level become Defense HQ's level.
-More the Defense HQ upgrade, gain more capacity for defense units.
-When your Defense HQ is damaged, you can't upgrade your defense units.

그저 방어유닛의 배치와 레벨업을 위해 필요한 곳으로, 방어수준이 현재 있는 위치의 적 레벨보다 월등히 높아 방어유닛의 레벨업이 필요없는 시점이라면 제일 아래쪽에 위치시켜 적의 공격을 고스란히 받아내는 용도로 사용할 수 있는 건물.(다른 특수건물도 경우에 따라 위치를 계속 이동시키는게 좋습니다.)
뭐, 특별히 언급할 건 없는 건물이네요.
It is needed for only placement and leveling of defense units. If you have a well-defended line so you not need their level up, then place it downward for defense.(Another unique buildings have to move for effective strategies.)
Well, it isn't need additional explanation about DHQ :)

방어시설(Defense Facility ; DF)
-방어 관련 건물.
-방어유닛들은 기본적으로 전투가 끝난 즉시 손실된 체력의 (70% * 방어시설의 체력%)이 자동수리됨.
-방어시설의 레벨보다 방어유닛의 레벨이 높은 경우, 그 유닛에 대해서는 자동수리효과가 감소.
-Building related defense.
-Defense units are auto-repaired after each combat with 70% * HP of DF(%) efficiency.
-If your defense unit's lvl is higher than DF, than the efficiency decreases.

공격의 꽃이 지휘부라면 방어의 꽃은 방어시설이죠!
그정도로 중요한 건물입니다. 아무래도 기지 부서지면 여러모로 타격이 크니까요.
방어 시에 최우선으로 지켜야 할 건물 2개가 바로 건설장과 방어시설입니다.
건설장이 부서지면 자원, 건물, 방어유닛이 다 날아가니 당연히 끝이고, 방어시설이 부서지면 한 번 부서진 방어시설이 회복되지 않아 거의 전멸에 가까운 후폭풍을 몰고오기 때문이죠.
너무 높일 필요 없이, 딱 방위사령부 레벨만큼만 맞춰주시면 될겁니다.
Like CC is the most important building in offense, DF is the most important building in defense!
Very important. It is a building of two must be kept in defends. CY and DF.
Destroyed CY blows your base's structures, defense units, resources... all up. and destroyed DF can't provides auto-repair for your defense units. So it causes elimination with additional attacks easily.
But not need too high, just make it same with your DHQ.

공중폭격 지원소/이온캐논 지원소/팔콘 지원소(Skystrike Support/Ion Cannon Support/Falcon Support)(GDI)
케인의 주먹/케인의 눈/케인의 칼날(Fist of Kane/Eye of Kane/Blade of Kane) (Nod)
-방어 관련 건물.
-방어전에 투입되는 적 유닛들에게 전투 전 체력 비례 데미지 공격지원.
-다른 유저의 기지를 조준함으로써 해당 유저의 방어전 지원 가능.
-전투 시뮬레이터에서 계산되지 않으므로 사실상 전쟁 과정 중 최대의 변수.
-Building related defense.
-Give % damage to the units attacking allies before they join the combat.
-Calibrate your support to help another user's defense combat.
-SIM cannot calculate support damage so it causes huge change for wars.

보통 처음하시는 분들께서 간과하고 넘어가는 지원시설입니다. 사거리가 8, 10, 12인 게 있지만, 모든 전략게임에 적용되는 기본법칙에 의해 사거리가 짧은게 제일 믿을만하고 강력합니다. 그냥 다 됐고 보병 대응 시설 찾으시면 됩니다 ㅎㅎ
GDI는 처음에 주는 지원시설이 마침 보병 대응(공중폭격 지원소)이고, Nod는 처음에 주는 지원시설이 차량 대응(케인의 주먹)이라 나중에 케인의 칼날로 바꿔주시면 되겠습니다.(어차피 업글 안하실분은 뭐...)
Almost newbies don't upgrade them. There are 3 supports for each Force, which has 8, 10, 12 range. But by fundamental laws of Strategic game, less range has more power. Find anti-infantry support :)
GDI takes anti-infantry at first(Skystrike Support), Nod takes anti-vehicle(Fist of Kane) so Nod have to research anti-infantry support for believable defense.(If you're doing its upgrade diligently)

위에서 설명했듯이 체력 비례 데미지로 들어가기 때문에, 주변에 동맹이 엄청 많은 경우 빛을 봅니다. 저번 포가튼 2차 공격이 들어왔을 때, 포가튼 병력들 체력이 반 가까이 까지고 시작한 적이 있어서 그때 느꼈죠. 아, 최소한 주변 포가튼이랑 8렙차 이상은 안나게끔 만들어놔야겠구나...
전쟁중일때는 당연히 풀업해야합니다. 풀업이 어디까지냐구요? 방어레벨+2 정도...?
물론 초반엔 값이 비싸서(중요한 건물이니) 그렇게 만들기 힘드니까 주변 포가튼을 사냥하기 수월할 정도가 되면 올려주시면 됩니다.
As I spoke, it gives % damage to all units attacking base. So there are so many alliance members nearby, then it's highlightened. When FG has attacked me twice, I've fought against their units with almost 50% of their HP. So I think your alliance seems safe, then upgrade your Support more than nearby FG base's highest lvl - 8.
If you're in war, then upgrade it as high as possible. The best is about your defense level + 1~2.
Surely it takes so many costs(As it important). So upgrade it when you can hunt FG outposts easily.

여기까지가 특수건물에 대한 설명이었습니다. 드디어 끝났네요 = =... 이렇게 길어질 줄이야...
다음은 공격에서 뵙도록 하겠습니다. ㅎㅎ